sábado, 30 de enero de 2010

Jornades de portes obertes



Jornades de portes obertes

Avui, dissabte 30 de gener s'han dut a terme les jornades de portes obertes al nostre institut.
La directiva del centre ha informat els pares dels futurs estudiants de l'ESO sobre el funcionament de l'Institut.
Una ex alumna que en l'actualitat està cursant el segon any de carrera de pedagogia i un estudiant de 1r de batxillerat han explicat les seves experiències com a alumnes de l'L'institut Badia.
El president actual de l'AMPA, Marcelo Aparicio, ha donat a conèixer la tasca que es realitza des de l'Associació, alhora que ha convidat els pares dels futurs alumnes a formar part i participar en l'AMPA.
Després d'una visita guiada pel centre s'ha degustat un pica-pica ofert per l'AMPA.

Carta al Conseller sobre el nuevo calendario escolar

En el curso 2010/11, el inicio previos es hacia 7 de septiembre con el cierre de una semana en febrero.

La Consejería de Educación de la Generalitat, con el Hble. Sr. Ernest Maragall i Mira al frente de la Conselleria de Educación fija el nuevo calendario y la nueva organización del curso escolar.

Como novedad podemos señalar , el inicio de curso una semana antes, suprimiendo las jornadas intensivas días antes de navidades o las ultimas semanas de verano.

Padres ,AMPAS y entidades en muchas ocasiones hemos reclamado un cambio. Un cambio dirigido hacia unas vacaciones estivales no tan neternas y excesivas donde la comunidad de padres muchas veces tiene que diseñar e idear como pactar para tener un canguraje hacia nuestros hijos, que en el mejor de los casos nuestros familiares son los encargados de estas tareas, ya que las alternativas son escasas o no están al alcance económico de todos.

Las propuestas podrían ser várias y en acorde de esta situación , esperábamos que alguna nos acercara el máximo posible al horario laboral, de tal manera que el núcleo familiar no quede tan alejado y dañado. Vuelvo a expresar que propuestas pueden haber muchas, pero sobre todo han de ser consultadas y consensuadas con quienes están interesados, que son todos los representantes de la comunidad educativa, empezando por el alumnado y padres, acabando con los profesionales de la educación.

Muchas son las voces que se pronuncian en contra, AMPAS, CCOO, USTEC, etc.. Por esta razón me atrevo ha preguntarle:

Hble. Conseller, no cree que una propuesta de esta índole e importancia, no habría que estar acompañada con un mayor consenso de la comunidad educativa? Ha preguntado a los profesionales como llevarla ha término?

Hble. Conseller, están los Ayuntamientos preparados para comprometerse en tener programas de extraescolar dirigidos a todo el alumnado en esta semana de vacaciones en febrero? Ha consultado usted con entidades municipales y locales si pueden asumir esta semana? Y a los representantes de padres?

Hble. Conseller, a quién le trasladaremos la factura del coste de tener programas de canguraje y extraescolar? Acarrearan con este coste económico los padres? A los AMPAS? O puede ser alguna ONG, que venga de algún país de más el norte, y que asuma esta tarea?

Hble. Conseller, Están los Sindicatos de Trabajadores y Patronal informados para poder acordar unas vacaciones mas civilizadas como los que tienen algunos países vecinos nuestros y alcanzar un compromiso de acercamiento de las familias en estas nuevas vacaciones de nuestros hijos? O como en ocasiones ocurre, somos europeístas a medias?

Hble. Conseller, estaría usted en acuerdo de subvencionar programas adicionales por las escuelas y padres para poder asumir esta nuevo calendario escolar? O puede que ya lo tenga en el cajón?

Espero que esto ultimo no sea una subida de impuestos, o algún recorte presupuestario de otro departamento para poder comprometerse con en este calendario y como se suele decir en estos casos tapemos el boquete con cantos del vecino.

Hble. Sr. Ernest Maragall i Mira, como máximo responsable de este nueva era de vacaciones de invierno, no cree que no es normal que la mayoría de representantes de la comunidad educativa protesten de forma tan concluyente por este nuevo calendario escolar?

Puede que desde algunas escuelas puedan dedicar esta semana en febrero para ir a los Alpes “Alemanes” para esquiar o también para relajarse en zonas próximas al ecuador, pero le recuerdo que la mayoría de nuestros hijos imparten clase en escuelas publicas, algunos por limitaciones económicas, otros porqué creemos en una escuela publica i universal. Esto significa que los presupuesto de AMPAS, Escuelas y entidades locales es muy limitado.

Son muchos los padres que nos hacemos estas y algunas preguntas más y, como dice una dita popular, Com el ferrer de Montmeló, que quan tenia ferro no tenia carbó, nos interrogamos si seremos los padres los que tendremos que llevar la falta de previsión.

Por estas y algunas razones más, yo me adhiero al rechazo de este nuevo calendario escolar.


Marcelo Aparicio,

Presidente AMPA

L'Institut Badia

viernes, 15 de enero de 2010

FAPAES, Diputació, la Xarxa Audiovisual Local i Canal Terrassa TV presenten la sèrie educativa “pares, fills, escola”

Carme Garcia: “Tots som responsables del futur dels nostres infants i jovent, i aquesta sèrie és una excel•lent eina per treballar les relacions escola-família”  La sèrie és una iniciativa de FAPAES i ha estat produïda per Canal Terrassa TV, amb el suport de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona i la Xarxa Audiovisual Local

Per seguir la feina fetal en el projecte audiovisual que s'havia emprès l'any 2006, sota el nom aleshores de "experiències educatives", la FAPAES, l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona, la Xarxa Audiovisual Local i Canal Terrassa TV han presentat avui la sèrie televisiva educativa "Pares, fills, escola", que començarà a emetre's el dissabte vinent. La sèrie consisteix en un total de 13 capítols que treballen, així com n'indica el nom, la implicació de les famílies i la societat en general en l'educació dels nostres fills.

Segons la Presidenta de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona, Carme Garcia, qui ha volgut felicitar les altres entitats col·laborades, especialment Canal Terrassa TV per "la qualitat i el rigor en la feina feta", aquesta sèrie televisiva serà una "eina molt potent", que "posarem en mans de tots els ajuntaments que ho desitgin". Així mateix, Garcia ha volgut remarcar que, atès l'èxit comprovat d'aquest tipus de projectes, en un futur l'Àrea que ella gestiona "mantindrà aquestes prioritats de treball i conjuntament amb els Ajuntaments i les entitats socials treballarem per poder millorar el context familiar i social de l'alumnat". La Presidenta també ha tingut un moment per a la reflexió més global sobre l'educació del nostre país i ha recordat que l'equitat en el camp de l'educació és encara una assignatura pendent. Per Garcia, Catalunya ha assolit "la igualtat de drets", però segons l'ecosocialista "la igualtat no és suficient quan es tracta d'Educació i d'èxit escolar: els nens parteixen de situacions i realitats molt diverses i desiguals, per tant, calen polítiques d'equitat que reequilibrin els punts de partida".

D'altra banda, Carme Garcia també ha volgut animar tots aquells que no han vist encara la sèrie a veure-la i a difondre-la a llur localitat, i ha volgut felicitar de nou la FAPAES, la Xarxa Audiovisual i Canal Terrassa TV "pel treball conjunt i la cooperació que ha fet possible aquest producte que presentem avui, i per les perspectives de futur que obre".

Bustia de sugeriments

ampaiesbadia@gmail.com
Tots els primers dimecres de cada mes ens trobareu a les 6 de la tarda a les instalacions que AMPA te a l'Institut